Ильмухаметов А.Г. » 24 дек 2015, 05:11
5 –СЕ КЛАСС ӨСӨН ТЕМАТИК ПЛАНЛАШТЫРЫУ
№ Дәрес темаһы Дәрес һаны Төп йөкмәтке Уҡыусыларҙың эшмәкәрлек төрҙәре Контроль
эш төрҙәре Үкәреү ваҡыты
пл./фак.
метапредмет предмет шәхси
Белем көнө. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау.
(10 сәғәт)
1 Белем көнө. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау 1 Тема буйынса белемде системалаш-тырыу. Белем көнө темаһын текстарға бәйләп өйрәнеү Ололар һәм үҙ тиҫтерҙәрең менән һаулыҡ һораша белеү ҡағиҙәләрен белеү, байрам менән ҡотлауҙар яҙыу, комплимент әйтә белеү. Уҡыусыларҙы тема буйынса һөйләшергә, аралашырға өйрәтеү. Тема буйынса яңы һүҙҙәр менән танышыу, уларҙы ғәмәлдә ҡулланыу текстар уҡыу, анализлау, эш дәфтәрендәге биремдәрҙе башҡарыу.
2 1. Ғ.Рамазанов “Йәшә, тыуған ерем!”
Башҡорт теленең өн һәм хәрефтәре. 1 Ғ.Рамазановтың ҡыҫҡаса тормош һәм ижад юлы менән танышыу, өҫтәмә материалдар менән эшләү Уҡыған буйынса һығымта эшләй белеү, иң мөһим мәғлүмәтте айыра белеү Яҙыусыны тураһында биографик белешмә биреү, текст менән танышыу, телмәрҙә башҡорт теленең өн һәм хәрефтәрен дөрөҫ ҡулланыу Тыуған илгә, ергә ҡарата ихтирам һәм ғорурлыҡ тойғоһо тәрбиәләү Һайлап алыу уҡыу, уҡығанды анализлай белеү, үҙ фекереңде текстан табып иҫбатларға өйрәнеү, белемдәрҙе тикшереү Һүҙлек диктанты
ҡ Ф.Ғөбәйҙуллина “Рәйфә мәктәпкә бара”
Ҡалын һәм нәҙек һуҙынҡылар 1 Ф.Ғөбәйҙуллина “Рәйфә мәктәпкә бара” шиғырының йөкмәткеһен үҙләштереү, уҡыусыларҙа белемгә ынтылыш уятыу Уҡыған шиғырҙы бөгөнгө көн, көндәлек тормош менән бәйләнештә күҙаллай белеү Ф.Ғөбәйҙуллина “Рәйфә мәктәпкә бара” шиғырын уҡыу, йөкмәткеһен үҙләштереү
Ҡалын һәм нәҙек һуҙынҡыларҙы айыра белеү, ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Уҡытыусы хеҙмәтенә ихтирам тәрбиәләү Шиғырҙы уҡыу, аңлатыу, һорауҙар ҡуйыу, һығымталар яһау, күнегеүҙәр башҡарыу
4 А. Игебаев “Һау булығыҙ, аҡҡоштар!”
Исемдең күплек ялғауы. 1 А. Игебаев “Һау булығыҙ, аҡҡоштар!” шиғырын өйрәнеү, тасуири уҡыу,
Исемдәрҙең күплек ялғауы темаһын нығытыу, рус теле менән сағыштырмаса өйрәнеү.
Уҡыусыларға экологик тәрбиә биреү. А. Игебаев тураһында биографик белешмә биреү, шиғырҙы тасуири уҡыу, исемдең күплек ялғауын ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Уҡыусыларҙа ҡоштарға ҡарата иғтибарлылыҡ, күҙәтеүсәнлек тәрбиәләү, дөрөҫ һөйләү күнекмәләрен үҫтереү Бәйләнешле һөйләү телмәрен үҫтереү, һығымталар эшләү, анализ яһау, белемдәрҙе тикшереү Һүрәттәр буйынса эш
5-6- Беҙҙең мәктәп. Һөйләмдә һүҙҙәр тәртибе 2 Тема буйынса текстарҙың йөкмәткеһен үҙләштереү, әйтергә теләгән фекерҙе дөрөҫ итеп еткерә белеү күнекмәләрен үҙләштереү Уҡыусыларҙы уҡыуға, фәндәргә ҡарата ҡыҙыҡһыныу уятыу Тема буйынса үҙләштерелегән белемде дөйөмләштереп ҡабатлау Тема буйынса уҡыусыларҙың белемдәрен киңәйтеү, һөйләү телмәрен үҫтереү, бер-береһенә ҡарата ихтирам, дуҫлыҡ хистәре тәрбиәләү, әҙәплелек ҡағиҙәләрен төшөндөрөү Тема буйынса үтелгәндәрҙе ҡабатлау, дөйөмләштереү, тикшереү. Бәйләнешле текст төҙөү өсөн һөйләмдәрҙе дөрөҫ ҡулланыу. Уҡыусыларҙың белемдәрен тикшереү Тест
7 Экскурсия “Көҙгө тәбиғәт” 1 Көҙгө тәбиғәтте күҙәтеү Тәбиғәттәге үҙгәреште күҙәтеү, япраҡтарҙан гербарий эшләү, тәбиғәттә булыу ҡағиҙәләрен үҙләштереү Көҙ, тәбиғәттәге күренештәр тураһында шиғырҙар уҡыу, уҡыусыларҙың үҙ тәьҫораттары менән уртаҡлашыу, әңгәмә ҡороу Тәбиғәткә ҡарата һаҡсыл ҡараш тәрбиәләү Уҡыусыларҙа тыуған яҡҡа, тәбиғәткә ҡарата ихтирам тәрбиәләү, һынамыштар әйтеү, уйындар уйнау
8 Т.ү. Изложение 1 Изложение яҙыу Үтелгәндәрҙе ҡабатлау, системалаштырыу Һөйләү, яҙыу телмәрен үҫтереү Изложение яҙыу күнекмәләрен үҫтереү Тәҡдим ителгән текст буйынса изложение яҙыу изложение
Үҙем тураһында
(11 сәғәт)
9 Үҙем тураһында. Исемдәрҙең килеш менән үҙгәреше 1 Үҙем тураһында темаһы буйынса текстар уҡыу, уҡыусыларҙың бәйләнешле һөйләү телмәрен үҫтереү, грамматик теманы ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Уҡыусыларҙың үҙ шәжәрәһен төҙөргә өйрәтеү, төркөмдәр менән эшләү күнекмәләрен булдырыу, тәҡдим ителгән текстар убйынса фекер алышыу Тема буйынса бәйләнешле һөйләү, яҙыу телмәрен үҫтереү Уҡыусыларҙы ғаилә ҡиммәттәре менән таныштырыу, ғаилә ағзаларына ҡарата ихтирам тәрбәиәләү Тема буйынса бирелгән текстар уҡыу, диалогик телмәр үҫтереү, эш дәфтәрендәге биремдәрҙе башҡарыу
10 Минең мәктәбем. Исемдәрҙең килеш менән үҙгәреше 1 “Юлда һаҡ бул!” тексын уҡыу, юл ҡағиҙәләре тураһында һөйләшеү, белем алыу, уҡымышлы булыу тураһында фекер алышыу. Уҡығанды дөйөмләштерә, һығымта яһай белеү, иң мөһим мәғлүмәтте айырып һөйләй белеү Тема буйынса бирелгән материалдарҙы үҙләштереү, өҫтәлмә материалдарҙан кәрәклеһен һайлап алыу Килеш ялғауҙарын үҙ телмәреңдә дөрөҫ ҡулланыу, белем алыуға ҡарата ынтылыш тәрбиәләү Бәйләнешле һөйләү телмәрен үҫтереү, һорауҙарға яуап биреү, һүҙлек эше үткәреү, һүҙлектр менән эшләү
11 Алтын көҙ. Һүҙлек менән эш 1 Теманы дәреслектәгеһәм өҫтәлмә материалдар аша үҙләштереү, тема буйынса һынамыштар
уҡыу Уҡыусыларға экологик тәрбиә биреү, көҙ миҙгеленең үҙенсәлектәрен билдәләү В.Гудковтың “Осенью” тексын өйрәнеү, көҙ миҙгеле тураһында белемдәрен арттырыу Уҡыусыларҙа тәбиғәткә ҡарата һаҡсыл ҡараш тәрбиәләү, тәбиғәттә үҙ-үҙеңде тотоу ҡағиҙәләрен нығытыу Уҡыу, әңгәмә, биремдәрҙе башҡарыу, һүрәттәр яһау, һүҙлектәр менән эшләү
12-1ҡ Беҙҙең ғаилә. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау 2 “Беҙҙең ғаилә”, “Яңы фатир”, А.Хәбибуллина “Наша семья” текстарын өйрәнеү. Яңы темаға ҡағылышлы һүҙҙәрҙе үҙләштереү Төркөмдәрҙәэшләү күнекмәләрен булдырыу Уҡылған текстар буйынса фекер алышыу, һығымта эшләп, тормошта ҡуллана белеү, туғанлыҡ терминдарын дөрөҫ телмәрҙә дөрөҫ ҡулланыу, яңы һынамыш, мәҡәлдәр үҙләштереү Ғаилә ағзаларының бер-береһенә ҡарата ихтирам тәрбиәләү, диалогик телмәрҙе үҫтереү Дәреслек, эш дәфтәрендәге биремдәрҙе эшләп, текстарҙың йөкмәткеһенә төшөнөү, анализ эшләү, яңғыҙлыҡ һәм уртаҡлыҡ исемде ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Проект эше
14 Башҡортостан йылғалары. Яңғыҙлыҡ һәм уртаҡлыҡ исемдәр 1 Башҡортостан йылғалары тураһында дәреслектәге текст һәм өҫтәлмә материал аша танышыу Уҡыусыларға экологик тәрбиә биреү, аудитория алдында сығыш яһай белеү Башҡортостан йылғаларын, уларҙың атамаларын, ҡайҙа урынлашыуын айыра белеү, тема буйынса фекер алышыу, һүҙ төркөмө булараҡ, ҡылымды ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Республикабыҙҙын йылға атамаларын белеү һәм тәбиғәткә ҡарата һаҡсыл мөнәсәбәт тәрбиәләү.
Яңы материал менән танышыу, уҡытыусының инеш һүҙе, фекер алышыу, төп фекерҙа дауам итә белеү Һайланма диктант
15 Минең көн режимым. Ҡылым 1 Тема буйынса тәҡдим ителгән материалдарҙы үҙләштереү Һүҙлек, өҫтәлмә сығанаҡтар менән эшләү. “Үҙем тураһында” темаһы буйынса һөйләү һәм яҙыу телмәрен артабан да үҫтереү. Уҡыусыларҙың көн режимы тураһында һөйләүе, бер-береһе менән фекер алышыу. Уҡыусылар менән ваҡытты рациональ файҙалана белеү тураһында һөйләшеү. Үҙ фекерен иркен еткерә алыу, бер-береһе менән диалогка инеү һәм һорауҙарға яуап биреү Текстар уҡыу, һүҙҙәрҙе аңлатыу, һорауҙар буйынса төп фекерҙе табыу, һығымта эшләү, бәйләнешле текст төҙөй белеү күнекмәләрен үҙләштереү Ижади эш
16 Й.Солтанов. “Башҡортостан флагы”. Сифат 1 Й.Солтанов. “Башҡортостан флагы” шиғырын уҡыу. Башҡортостан флагы тураһында мәғлүмәт менән дәреслектәге һәм өҫтәлмә материал аша танышыу Уҡыусыларға Башҡортостан Республикаһының Дәүләт флагы һәм уның әһәмиәте тураһында аңлатыу Й.Солтанов. “Башҡортостан флагы” шиғырын өйрәнеү, тасуири уҡыу, сифатты ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу буйынса күнегеүҙәр эшләү Уҡыусыларҙа Дәүләт гимнына ихтирам һәм ғорурлыҡ тойғоһо тәрбиәләү Флагтың төҫтәре бирелешен аңлатыу, тема буйынса фекер алышыу, бәйләнешле һөйләм телмәрен үҫтереү
17 Артурҙың бер көнө. Зат алмаштары 1 “Артурҙың бер көнө” тексын өйрәнеү. Текст йөкмәткеһе буйынса һығымта эшләп, үҙ көн режимын дөрөҫ ойоштороу тураһында һөйләү “Артурҙың бер көнө” тексының йөкмәткеһен үҙләштереү Һәр уҡыусыны үҙ көн режимы тураһында дөрөҫ, тулы итеп һөйләргә өйрәтеү Тексты уҡыу, йөкмәткеһе буйынса фекер алышыу, әңгәмә үткәреү, һорауҙарға яуап биреү
18 Минең шәжәрәм. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау 1 Шәжәрә темаһын дәреслектәге һәм өҫтәлмә материалдар аша өйрәнеү Уҡыған тексты аңлап, ғаилә тарихына күҙәтеү яһай белеү Шәжәрә тураһында белешмә биреү. И.Бураҡаев һ.б. “Башҡа халыҡтар шәжәрә яҙғанмы?” тексының йөкмәткеһен үҙләштереү, һорауға яуап биреү Уҡыусыларҙың үҙ ғаиләһе шәжәрәһен төҙөү, өҫтәлмә сығанаҡтар менән эшләргә өйрәтеү, төп фекергә иғтибарҙы йүнәлтә белеү Дәреслектәге текст менән танышыу, тасуири уҡыу, башҡа шәжәрәләр менән таныштырыу
19 Контроль диктант 1 Үтелгәндәрҙе системалаштырыу Дөрөҫ яҙыу күнекмәләрен нығытыу Ғәмәлдә дөрөҫ яҙыу Үҙ белемдәрен баһалау. Диктант яҙыу диктант